tisdag 1 maj 2012

En sån hääärlig dag!

Hej, hej!  Nu var det dax att jobba igen! Wilma, Lisa och Åsa har varit här idag och ridit.
Jag fick mig en genomkörare så att jag blev lite svettig! Åsa jobbade på bra med mig! Wilma bytte Julle mot Whitney och gissa om det gick bra?!!!!! Superbra, en stooor fjäder i hatten till Wilma!! Lisa red Julle och han gick så fint i form till slut!
Det blev lite banhoppning idag för hindren har kommit upp, nästan allihop. Whitney var lite tveksam och slog på bromsen vid ett hinder men sedan gick det bra. Det var första gången som Wilma hoppar med Whitney ( på riktigt). Julle flög över och var väldigt hoppsugen! Lisa är lite efter i språnget och Wilma är före. Om ni delar med er av varandra nästa gång så blir det perfekt!
Lisa tog med sig Valle på en körtur och det gillade han! När man tar upp någon häst från "hans" hage så blir det ett väldigt gnäggande och skriande för han vill oxå vara med! Vilken tur att det finns tjejer som vill köra!

Sedan kom det en liten ryttarinna som red Gido en sväng på ridbanan med sin mamma som assisterade. Det var hur kul somhelst! Här är de på väg tillbaks till den sköna hagen. Måste bara käka lite först!
Helt plötsligt så kom Biggan och Roger farande in i stallet! Jim och jag skulle ju tillbaks till deras hage så de var så snälla och tog med oss när fikabesöket var över! Vilken tur att de har en sån himla mysig hage utanför sitt hus! M hade glömt att fylla vatten i karet igår men det fixade Biggan, TACK TACK säger jag och Jim!


Inga kommentarer: