måndag 30 april 2012

Idag har jag jobbat!

Tjena moss! Nu var det lite jobb igen. Två glada ryttare dök upp på fm och ryktade mig och Gido så vi blev såå fina!
När vi var klara så var det dax för en tur i det gröna. Sedan lite mer seriöst jobb på banan. Duktiga var de, vi for fram i galopp så det visslade om oss!
Lite senare så dök Johanna och gänget upp. Då fick Jim, Julle och Whitney vara med ( jag oxå). Mycket pyssel och rykt. Gido fick nya sommarskor för han blir lite ömfotad när han går mycket. Det blir inte jag, mina hovar är stenhårda!!
Jim fick stå i stallet och bli ompysslad. Gissa om han var pigg på ridbanan?? M såg helt förvånad ut, har han varit i burken med piggpiller och käkat??  Eller........ nä just D, M har ju matat oss med lite havre det senaste!!
Tjejerna var superduktiga! Lite hoppning blev det och M har krattat ridbanan så den är riktigt fin! Snart åker resten av hindren upp! Ojoj, hur ska det gå??? Vågar jag tro???



Inga kommentarer: