torsdag 12 april 2012

Platt fall för Valle !

Tjena! Nu ska Maja och David ta sig en sväng med Gido. Hmmmm, har de inte glömt något?? Var är hjälmarna kompisar??? Bäst att hämta var sin. Undrar om det inte blir en sväng imorgon oxå? Idag var det rajtan tajtan i hagen. När M kom med morgonhö så bet Valle Murphy i baken sådär som bara han gör. Då svarade Muppen med en välriktad spark tillbaks. Det bar sig inte bättre än att Valle reste sig rakt upp på bakbenen, halkade och landade platt på rygg i leran. M blev lite förskräckt! Hoppas att inte Valle fick ont i ryggen! Vad ni än gör tjejer o killar, lär ALDRIG en häst som ska ridas att resa sig på bakbenen!!!! Det kan verka coolt men kan vara rent livsfarligt om någon sitter på ryggen och kommer under! Hoppas nu att Valle är lite försiktig i fortsättningen!
Här kommer några tänkvärda ord som dök upp häromdagen, det var längesedan.
                             
                           Två vargar.
En gammal indianhövding satt och pratade med sin sonson. Han sörjde djupt en tragedi som inträffat i familjen. " Jag känner att jag har två vargar som kämpar mot varandra i mitt hjärta. En av dem är våldsam, hatisk och hämndlysten. Den andra är kärleksfull, förlåtande och medkännande."
Sonsonen frågade: " Vilken varg kommer att vinna, farfar? "
" Den jag (du) matar."

Det var en väldigt fin historia tycker jag! Mata kärleken mina vänner och låt hatet svälta och tyna bort, man mår så mkt bättre då och allt blir lättare!   Vi har alla ett val!  Nu ringer Jennie på dörren. Dax för Junior att få lite motion. Imorgon får vi gå upp tidigt, då drar det igång kl 9 på morgonkvisten. På återhörande!

Inga kommentarer: