lördag 21 april 2012

En låång arbetsdag!

Idag blev M riktigt förvånad! Jag var i trädgården och betade medans M jagade sniglar. Jaha, om man inte stänger min dörr ordentligt så går jag ut, så det så! det var lugnet före stormen kan man säga!
Såhär skojjigt såg det ut när Gido och resten av småpållarna skulle hämtas. De hade sällskap av två ståtliga gäss som oxå gick och betade!
Tidigt på fm dök det upp ett glatt gäng med tjejer som red ett pass på ridbanan. Det såg väldigt fint ut och de red så svetten lackade och jackorna åkte av en efter en! Härligt!
Nu var det Wilmas tur att rida Julle och ta ett par språng över hindret, nä han rev inte, det var bara lite uppvärmning innan det blev högre! Snyggt jobbat!
Sedan kom det ett gäng med killar som både ville rida och köra vagn. Två fina turer blev det. En förmiddagstur och en på eftermiddagen. Jag var med båda gångerna och det var jättekul!
Både Valle och Murphy drog vagnar idag, Muppen såg ut att trivas bra framför tömmarna!
Åh vad skönt det var att komma ut i hagen efter en hel arbetsdag!!! Nu har jag ju glömt att tacka Jennie och Wilma som har varit här och hjälpt till idag!!!!! M fick säga till mig att INTE glömma det! Tusen TACK för hjälpen tjejer!




Inga kommentarer: