onsdag 30 maj 2012

På tur med Biggan och M !

Hej igen! Härligt sommarväder här idag och Jim och jag har varit ute på en promenad med Biggan och M. Det är skönt att röra på benen för nu när jag blivit "lite" äldre så stelnar man till litegrann och då är det bra att vara i rörelse. Biggan tyckte att Jim var en väldigt trevlig bekantskap. Hon har inte ridit honom förut. Vilken tur att människor tycker olika så att inte alla vill ha samma häst hela tiden. Den som någon tycker om kanske någon annan inte alls tycker är bra! Många har olika åsikter om saker och ting och det är bra. Tänk på det ni där ute att ha ett eget "tyck", och inte känna att ni ska tycka som andra om ni inte gör det. Jag har hört att det finns de som blir sura på andra ifall de inte tycker samma som de, t.o.m på sina kompisar. Inte bra!!!!! Ibland surrar åsikter och rykten i luften. Då är det viktigt att bilda sig en egen uppfattning om saker och ting och inte bara ryckas med och hålla med! Såna där tråkigheter håller vi kusar oxå på med, vi pratar ju inte med ord förstås men vi har andra sätt att kommunicera på.  Ta Murphy t.ex. så undanskuffad han har blivit i vinter av alla andra utom Gido, han är snäll mot Muppen. Alla har  av någon underlig anledning utsett Murphy till den som ska vara längst ner i rangordningen. Det kan inte vara så roligt. Därför har han och Gido fått en egen hage att vara i nu.
Här har dom det jättemysigt, ny hage har de flyttat till idag, ser härligt ut!
Hoppsan, här fastnade M på bild! Hmmmm, nu vill jag gå hem och komma ut i hagen igen! Ser ni vad rund och blank och fin jag har blivit!!!?????

Inga kommentarer: