söndag 13 maj 2012

Danne på kalas o jag möter nåt hemskt!

Hej vänner! Åh vad härligt det är idag, solen skiner och här har varit en massa mysiga människor som ridit och pysslat med oss! M fick sig ett gott skratt när Linn och Emelie skulle ut med mig och Julle men det bjuder jag på! Det var något hemskt som förföljde mig heela tiden när jag började gå! Ja ni kan väl se det, alldeles snett framför mig, en mörk mörk figur!!!!!!! Hahaha han är rädd för sin egen skugga gnäggade M. Skratta ni bara, jag är ju "bara en häst.....eller ponny" ! Det var inte så farligt som det såg ut, puh vilken tur.
Sedan blev det hårdträning på ridbanan! Oj vad tjejerna jobbade med oss och vad bra det gick! Ser ni vilken benföring och schwung jag har i mina gamla ben, jag liksom sväääävar fram!!!!! Bra jobbat Linn och Emelie!
Sedan var det dax för lille Danne att visa framfötterna! Men vad händer ????? Han vill INTE hoppa över hindret............. humhum, det kanske är lite för högt, Om någon lägger ner bommarna så går det nog bra, javisst det gick superbra!
Whitney fick sig oxå en riktig "genomkörare" idag och hon gick jättefint!
Men vadnudå??? Danne o Whitney hamnade mitt i ett kalas på väg till stallet. Två kalasklädda barn kom fram och ville titta på hästarna. Lillkillen ville rida lite och vips så hamnade han på Whitneys rygg och han såg väldans belåten ut! Tänk så det kan bli!
Nu så är En liten tjej som heter Filippa ute och tar sig en tur på Murphy tillsammans med sin mamma och pappa, mysigt!




Inga kommentarer: