söndag 20 maj 2012

Jag, ett original !

Halloj skepp ohoj! Nu är jag här igen! Jag trodde att Jim o jag skulle vara lediga idag men plötsligt så dök det upp två glada och ridsugna tjejer! Eftersom jag tycker att det är så himla kul att komma ut på äventyr så erbjöd jag mig att följa med ut på direkten! Då hänger jag oxå med sa Jim. Det blev en jättehärlig tur genom skogen i det sköna vädret. Nu verkar det faktiskt som om sommaren har kommit för att stanna!
Öh, vad är detta nu då??? Aha, Batman laddar upp inför hockeyn ikväll. Inte visste jag att han var intresserad?! Jaja, vi har alla våra olika intressen, tur är väl det, att alla inte är lika alltså!
Ibland går jag i hagen och funderar på det där med olikheter......... jag tycker att det är himla kul att vi är olika, vad tråkigt det skulle va om alla kusar var lika!! Ibland så verkar det som om människor strävar efter att vara lika. En del strävar efter ett slags ideal. vad är det???? Tänk om jag fick för mig att jag ville se ut som ett arabiskt fullblod! Vad besviken jag skulle vara då med hur jag ser ut nu!! Jag,- en äkta korsningsponny som ser ut lite hipp som happ! Men oj vad jag trivs med det, jag tycker att jag är urfin!!! Tänk om jag fick för mig att försöka ändra på mitt utseende....... ja, lite lösögonfransar, manförlängnging, hmmmm, löshovar t.ex???? Eller fixa trutmun och se ut som en anka, KVACK!!! NÄ vet ni vad.......... aldrig i livet!!! Jag är född sån här och är stolt över det. Det tycker jag att ALLA ska vara! Fram för tvättäkta original!!!!! Ha en härlig vecka alla därute så hörs vi snart igen!
Det finns bara EN av MIG och det är JAG! Det finns bara EN av DIG och det är DU! Ni, vi är speciella och unika, glöm inte det! Ta hand om er och varandra, och var glad att vi alla är olika! Jag tror att livet blir mycket roligare då!!

Inga kommentarer: