fredag 11 maj 2012

Grodor och filosofi !

Tjenixen. Nu verkar det värsta regnet ha gett sig iväg för denna gången, skönt! Nu blåser det friska vindar så att manen flyger åt alla håll, men då torkar den värsta blötan upp. Det är ett riktigt grodväder tycker jag. Vet ni förresten att det pågår en körtävling för klockgrodor??? Grodorna tävlar om utmärkelsen " The Fire-bellied Toad Chorus Award" i konkurrens med grodor från Danmark, Tyskland, Litauen och Lettland. Det ni!!!! Verkar som om Sverige leder och jag hejar på så mycket jag orkar! Gnägg, gnägg! Tänk vad mycket skojsigheter det finns! Imorgon så blir det skoj här, då blir det en hel drös med ridning och jag ska ut på både lugna skritturen och på en liten bustur! Hoppas att det blir till havet då, det ska jag säga till M att jag vill! Undrar om inte Wilma kommer och hjälper till? Är det någon mer som vill komma så är vi igång vid tolv ca.
En jättefin Amandabild på Gido! Idag är jag på filosofhumör, det är skönt att bara stå i hagen och fundera ibland. Det här dök upp helt plötsligt, en snubbe som heter Franciskus sa en gång såhär, apropå att det finns änglar mitt ibland oss, både bland djur och människor............. Gör mig till ett redskap för din frid.
                                      Där hat finns, låt mig få föra dit kärlek.
                                      Där ondska finns, låt mig få komma med förståelse.
                                      Där oenighet finns, låt mig få komma med enighet.
                                      Där tvivel finns, låt mig få komma med tro.
                                      Där osanning finns, låt mig få komma med sanning.
                                      Där förtvivlan finns, låt mig få komma med hoppet.
                                      Där sorg finns, låt mig få komma med glädjen.
                                      Där mörker finns, låt mig få komma med ljuset.
                                      Låt mig sträva inte så mycket efter att bli tröstad, som att trösta.
                                      Inte så mycket efter att bli förstådd, som att förstå.
                                      Inte så mycket efter att bli älskad, som att älska.
                                      För det är genom att ge, som man får,
                                      genom att förlåta, som man blir förlåten.

Det var fina ord! Ha en jättefin helg alla, och kolla gärna på de små grodorna (lyssna)




Klockgrodekonsert

Inga kommentarer: