tisdag 15 maj 2012

All you need is love!

Hejsan. För en stund sedan så skrev jag ett nytt låååångt inlägg och vad händer??????? Klantiga M tanten raderade alltihop!!!! Jag blir nästan tooookig! Tur iaf att det inte regnar och blåser, det har t.o.m blivit lite varmare! Skulle haft med badfilmen sedan i lördags med den vill inte va med, förstår inte vad jag gör för fel??? Får be något proffs om hjälp, alltså INTE M !! M är förresten lite låg idag, hon har åkt på däng både fysiskt och psykiskt. Vi pållar brukar putta upp henne när hon blir för deppig, det är vi jättebra på! Sånt e livet, för det mesta är det upp men ibland är det ner. Det brukar gå ganska snabbt över som tur är  för det är inte kul att va deppig säger M. Människor är knepiga, de kan se ut som om allt är ok, lite stonefejs typ, men så kan det vara knall o fall där på insidan. Såna är inte vi kusar, det märks direkt hur vi mår, det är bra tycker jag! Nästa vecka kommer det två tjejer som ska göra operation dagsverke här. De ska hjälpa till med lite av varje och på så sätt samla in pengar till barn som inte har det lika bra som de som bor här. Det ska användas till skolgång, mat osv. Det ska bli kul att dra ett strå till stacken! De kan få rida på mig oxå! Det har blivit riktigt kul att skriva, som dagbok typ, usch, det ordet gillar inte M, typ alltså! Hon skriver oxå dagbok, fast det är ingen som får läsa, men jag tjuvkikar ibland, det är därför jag vet hur hon mår och så. Hon skriver dikter oxå, hmmm, undrar om hon blir sur ifall jag skriver ner en av dem här???? Äh, vem bryr sig??? Den här skrev hon för 30 år sedan......... hmmm, hur gammal ÄR hon egentligen???!!!!

I hela mitt liv har jag sökt.
I hela mitt liv har jag försökt,
att få ett svar på alla frågor jag har......
Har aldrig vetat vad jag sökt,
har aldrig vetat varför.
Vet att det är något jag alltid har saknat.
Nu äntligen vet jag,
nu äntligen har jag vaknat!
Det är dig jag har väntat på,
det är dig jag har letat efter så!
Du är svaret.
Du är kärleken!

Hum, ja det var ju ganska fint. Jag med min lilla hästhjärna kan räkna ut att det här handlar om att tycka om sig själv. ( Jag gillar mig själv jättemycket!) Om man inte älskar sig själv så kan man inte heller älska någon annan. Människor har svårt för det ibland, att tycka om sig själva. Ha inte det, ni alla därute är unika, alla är så bra på olika sätt, jämför inte med andra! Sedan handlar det nog om att kunna känna kärlek till allt levande, människor, djur och allt som lever. Där kärlek finns är det inte plats för hat. Kärleken är starkare! All you need is love, som Beatles så fint sjunger! Oj, vad djupt det blev nu då, bäst att sluta innan M dyker upp!
Kärlek är.......... att ta hand om de små! En stolt Sylta med sina ungar som nu blivit stora buskatter!

Inga kommentarer: