lördag 30 augusti 2008

Gå upp klockan 7?! Aldrig i livet !

Godkväll, nu är jag här igen. Inga katter eller tonåringar i vägen! Storartat! Idag har det varit en febril aktivitet här. Linn kom tidigt och sedan kom Maja, det har tvättats och putsas träns. friserats manar och lite till. Jag fick iallafall komma ut på en liten promenix med Jim, Maja och Linn, det var skönt att få sträcka på benen lite. Igår var det nära att jag fick en fyrhjuling i baken, M skulle rulla ut den ur garaget och där var jag lite sådär ivägen, som tur var fick M stopp på den där " saken" så rumpan klarade sig med nöd och näppe! Ibland har hon så bråttom den där M och då är det bäst att hålla sig ur vägen!! Valle var busig idag, han bockade och bråkade och rymde ur paddocken när Linn och Maja skulle löshoppa honom, han sprang hem till stallet istället. Jag tror att Emelie behöver komma snart och prata förstånd med honom, det brukar hon vara bra på har jag hört. Nej nu får det vara slutpratat för idag, ryktet har spridit sig att Emelie och Ellen kommer och väcker oss strax efter kl 07 imorgon bitti, uschiamej så tidigt!! Dom får vara tysta och smyga när dom kommer så tidigt för då är jag då rakt inte vaken!! Bäst jag lägger mig meddetsamma, godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Calona!
Har du lärt dig att bryta raderna ännu?
Nähä, jag tänkte väl det!
Idag tog Stall Lövås storslamm, eller snarare lillslamm, på ridtävlingen på Orust ridklubb. Det hade aldrig hänt om du varit med!