söndag 31 augusti 2008

Ensam kvar, stackars mig!

Hejsan, svejsan! Idag har varit en konstig dag, det började som jag misstänkte, en halvstor människa kom knattrande vid 7- snåret! In i stallet kom hon och började rumstera om, men hon var snäll och gav oss lite mat iallafall, det var bra! Sedan vällde det in folk i massor hela morgonen. Dom skrubbade hästar, flätade manar och grejade med allt möjligt utom med mig!!! Sedan tog dom med sig alla mina kompisar och lämnade mig ensam kvar, vilket nedrans sätt!! Det var visst den där dressyrtävlingen som alla skulle till. Som tur var så kom dom ganska snart tillbaks så att jag fick komma ut i hagen och äta. Det hade nog gått ganska bra tror jag för Julle, Tip-Top och Jack hade fått fina rosetter med sig hem!Bolero och Whitney och Jim fick nästan rosetter, det blir nog nästa gång, dom kanske måste träna lite till, jag kan hjälpa dom lite. Den där Gogg pratar en massa smörja ( dynga) , babblar om att bryta rader eller något sådant??? Jag kan bryta några servetter , hade jag hoppat illa så kunde jag bryta några bommar, men det skulle jag ju aldrig göra! Sedan undrar jag lite stillsamt om gogg kan stava? Jag måste säga att jag är lite tveksam, men gogg kanske inte har gått i skolan och lärt sig?? Det måste jag undersöka! Nu är jag väldigt trött, dags för myshörnan och John Blund, natti.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Calona!
Det kan hända att du kan bryta servetter men stava kan du inte.
Det är OK med båda varianterna av stavningen av slam/slamm, om det som stör ditt känsliga öga.
Så heter det hoppa hinder, inte plocka hinder, som du skulle ha gjort om du fått vara med.