torsdag 18 september 2008

En konstig maskin i hagen!!!

Hej igen! Idag har jag varit ute på en morgontur i skogen med Tip-Top och Bolero. Det var skönt att få sträcka på benen lite, många roliga backar att springa i ! På eftermiddagen kom det några tjejer och red ut i skogen men då fick inte jag följa med och inte Jack heller, orättvist tycker jag!!! Stå i stallet med den där Jack som bara muttrar och snarkar när han sover! Men sedan fick vi gå ut i hagen igen. Häromdagen hände det något konstigt i hagen, det kom in en tokig människa på en maskin som väsnades något hiskeligt! Sedan körde han runt i hela hagen och klippte av gräset!! En sån galning, klippa av det goda gräset så där!! Lugna dig nu säger M, Det är bara Roggan som snyggar till lite förstår du och förresten så är det mest gräset på alla era toaletter som försvinner och där äter väl inte du ändå din kräsna gamla häst!! Nä,nä , jag tänkte inte på det, han får väl vara där och klippa ibland då!! Bara han sparar lite. Häromdagen var hovslagaren här och skodde Julle, när han spikade på en framsko så började det blöda alldeles förskräckligt och den stackars hovslagaren blev alldeles förskräckt och började undersöka hoven, då kom M på att hon pillat av en tjock fästing som satt på Julles haka och den hade ramlat ner och hamnat på golvet så att han trampade på den mitt i ett sömhål! Nej nu får det vara slut för idag, nu måste jag gå ut och se efter om det finns någon mat kvar i hagen!

Inga kommentarer: