måndag 28 januari 2013

Vadå trend?

Hejsan svejsan!  Det får bli en sommarbild idag! Lite småtrist väder, igår vräkte snön ner och det var så härligt. Idag är det regn och grått på himlen. Då är det mysigt att titta på Valle, Murphy och Gido när de mumsar grönt gräs i hagen! M har varit och laddat upp med nya fina morötter åt oss, mums! Vad har vi funderat på idag tro.....hmmm, jo jag undrar lite över vad trender och mode är förnåt egentligen? vem är det som hittar på sånt tro???  Det finns visst kläder och prylar som heter något särskilt. Det finns t.ex kläder för människor som har namn. Hmmm, konstigt. Björn Borg, Börje Salming, Filippa K,  äh, jag är inte så hemma i det där men en del namn måste vara väldigt värdefulla för de kan va väldans dyra! Varför är det så??? Vem har hittat på det? Varför finns det inte något som heter Bolero? Tröjor eller kallingar eller nåt!? Mitt täcke kunde det ju stå Bolero på t.ex. Konstigt att människor betalar för att ha andras namn på sig?! Det hade väl varit bättre att ha sitt eget namn på, då hade ju alla sett vad man heter. Vilken bra idé  Jag har ju faktiskt en vojlock som det står Bolero på när jag tänker efter, väldigt snyggt tycker jag! När jag tänker närmare på saken så tror jag faktiskt att modeskapare och trendmakare är ute efter att tjäna ruggigt mycket kosing på att få människor att falla för så mycket trender och mode som möjligt och köpa både dittan och dattan. Hmm, jag har hört att man kan handla andrahandsgrejer istället. Alltså sånt som andra har haft, men som säljer det när de tröttnat på prylarna. Det låter som ett väldigt bra alternativ om jag får säga vad jag tycker! Måste vara miljövänligt oxå!!! Ps. idag lägger vi Frankrike till läslistan. Hej Frankrike!

Inga kommentarer: