onsdag 2 januari 2013

Skönt att va katt!

Danne mumsar hö och filosoferar lite i solskenet. Här står jag, ser inte mycket ut för världen. Liten, raggig, småtjock, lite elak ibland mot dem som jag inte gillar, väldigt snäll emot hundar och människor.......... försöker att vara så hygglig som jag förmår helt enkelt. Jag gillar mig själv faktiskt........ får man göra det?????  Ja, det tycker jag att man ska göra! Vi är alla olika, vem säger, eller har ensamrätt på att veta eller ha åsikter om hur var och en ska vara, tycka eller göra????? Jag har sagt det förr och säger det igen....... gå hundra mil i mina skor innan du dömer mig för den jag är eller vad jag gör! Det som är rätt för mig kan vara helt fel för dig. Vem har rätt???  Nu är ju Danne 19 år i år och har varit med om en del i sitt liv. Jag är 28 och har varit med om ännu mer! Ibland är det svårt att förstå vad det är som händer här i världen men ju längre man lever ju mer förstår man. Det känns bra tycker jag!
Här har vi Klara och Julle som har varit ute på en härlig skogstur tillsammans med Whitney och M i solsken idag igen! Julle är en skön lirare, han har väldigt bestämda åsikter om lite av varje! Inte alltid samma som M kan jag berätta! Hihi, det brukar lösa sig tillslut, det finns något som heter kompromiss! Det bästa är om man kan lära sig att både ge och ta! Väldigt vad skitig Juller ser ut! Hmm, säger M, imorgon ska jag ta ett foto på dig och Jim, då kommer Julle att se väldigt REN ut! Stackars Carina och Elina som ska försöka få mig ren imorgon när vi ska ut på en långtur!
Jag orkar inte göra någonting överhuvudtaget sa Lisa och stoppade huvet under armen! Det är väldigt skönt att va katt!
 Ps. Alla kanske inte vet vad Danneplutten var med om när han var liten, innan han kom hit till Lövås. Ska berätta nån dag.

Inga kommentarer: