söndag 27 januari 2013

En härlig riddag!

Jippie, jag ska med ut på en tur idag igen! Med Julia på ryggen, Dina och Julle, Anita och Smulan, M och Whitney är vi på väg.
Här har vi precis galopperat över ett stort fält och jädrar anåda vad det var roligt! M undrar om jag har blivit ung på nytt för jag är så taggad och pigg,  nästan som för 10 år sedan! Ja, det känns som om jag surfar på en härlig våg just nu! Tänk så mycket djärvare jag blivit ändå om man jämför när jag kom hit en gång i tiden. Då var jag rädd för precis allt! Det var nästintill omöjlig att få mig att gå först och framåt om jag fick för mig att något var farligt ( det var nästan allt!)  M höll på att få fnatt på mig ibland!  Nu har jag tränat mig på att möta olika farligheter i många år och upptäckt att det ÄR inte så farligt som jag trodde. Man får ett bättre självförtroende och blir liksom lugnare på nåt vis när man har tagit sig förbi sånt som man inte vågade innan. Det gäller att ta små steg i taget och i sin egen takt, bara det liksom går framåt!  Jag tycker att jag blivit en riktig tuffing med åren, hmm... om jag får säga det själv!  Får man lite uppmuntrande ord av sina vänner oxå på vägen så är nästan ingenting omöjligt! Det är nästan som att klättra upp för ett stort berg, det är jobbigt att klättra och sikten är skymd men när man kommit till toppen så är det ingenting i vägen som skymmer sikten, man ser klart och tydligt och möjligheterna är oändliga!
Hanna och Julia ( mycket Julia idag) var sugna på en ridtur och tog med sig Julle och Jim ut på en härlig tur!
Innan det var dax för Dina och Julia att åka hem till Göteborg så passade de på att köra Vilde Valle som visst var väldigt piggelin!  Det var vi faktiskt allihop idag! Tack för en fin riddag alla härliga ridtjejer!

Inga kommentarer: