lördag 26 januari 2013

Jag är en buskuse!

Hallå där. Nu var det äntligen min tur att få följa med ut på en tur tillsammans med Carina, Jim och M.
Carina provade att rida Jim idag. Han är ju en riktig gentleman, utom när han blev sur och sparkade efter mig när jag kom för nära de där bakbenen på honom! Bäst att hålla sig undan! M red mig idag och jag busade ordentligt med henne! Tjoho vad jag skuttade, småbockade(!) och sprang! Ni skulle ha sett mig!! M fnissade däruppe på ryggen och undrade om jag inte var riktigt klok!!!  Man ska inte bära sig åt på det viset när man är en häst på 28 år!  Ska hon säga den tokstollan! Man ääär inte äldre än man känner sig för 17!  Gasen i botten!
Whitney släppte loss ordenligt i den mjuka snön på ängen, det såg härligt ut!
Hördu Whitney, nu får du lugna ner dig lite för nu ska Danneplutten hänga med! En härlig riddag har det varit, lite snålblåst kring öronen men inte värre än man står ut med! Ta han om er och varandra nu och ha en härlig Lördagkväll!  Bamsiga hästkramar från mig!
Det här bilden av fullmånen i förrgår får oxå vara med! Jättevacker var den, som en stooor lampa på himlen!
Ps. Vi lägger Estland till läsarskaran!

Inga kommentarer: