måndag 25 februari 2013

Stäng av och njut!

Tulipaner är fina. Tänk att de finns där under all is och bara väntar på att få komma upp och blomma! Så mycket härligt det finns att se fram emot den här årstiden! Nu var det ny vecka igen och Mars närmar sig med stormsteg! Egentligen skulle några av oss få nya vårskor imorgon men tro det eller ej, isen håller sig envist kvar på en del ställen så M vågar inte leda hem Julle och Whitney från hagen än! Det blir till att vänta några dagar till. Solen skiner väldigt varmt och skönt idag men inte tillräckligt för att isen ska hinna smälta till imorgon. I hörnan bakom huset däremot är det så varmt så jag tror minsann att M tänker sätta sig där en stund och njuta! Nu när jag varit ledig så länge så har jag hunnit fundera lite. Nu undrar jag över hur människors hjärnor är funtade. Jämfört med våra ärthjärnor så verkar de vara ganska komplicerade! Säg t.ex att en människa börjar fundera över något. Något som de inte förstår. Då kan det hos en del bli som rena flipperspelet i skallen på dem! De försöker att hitta ett vettigt svar på det som de undrar över. Det märkliga är att ibland så blir deras funderingar allt annat än vettiga! Tankarna kan "flippra" iväg hej vilt och bli till nästan vilka tokigheter somhelst!  Hmmmm, skumt alltså, snacka om att ibland göra en höna av en fjäder....... eller som vi kusar brukar säga, en häst av en fölunge......typ. Ju mer jag lär känna de där människorna ju mer uppskattar jag ibland att jag "bara" är en häst med en väldigt liten och okomplicerad hjärna!
Ett litet vårtips. Låt inte tankarna skena iväg åt "fel" håll!  Stäng av hjärnan ibland och bara njut av sol, vårvärme, god mat och härliga vänner!  Det är jag x-pert på!  Tjingeling!

Inga kommentarer: