onsdag 20 februari 2013

Gnägg, gnägg!

Här kommer dagens rapport! Vi har det bra här uppe i hagen på berget! Ingen ridning idag p.g.a. fortsatt isbeläggning. Men, det ryktas om att vårvärme är på G! Oj, vad vi väntar på dess ankomst!!!!!
Såhär fin utsikt har vi, ser ni Julle och Whitney där de står och mumsar hö i solskenet? Makalöst fin utsikt om jag får säga det själv! Trots att vinden är kylig så gläds vi åt det härliga solskenet!
Nu har jag spanat in Valle och Danne oxå! M fick lite städfnatt idag. Hon påstår att allt damm och skräp syns så fasligt bra när solen skiner in i huset?! Hmmmm, nä, sånt där trams bryr jag mig inte om. Lite "skit" i hörnen har väl ingen dött av! Förstår ni hur bra det är att bara vara en häst??!!
Såhär isigt och eländigt är det på gårdsplan utanför. Där vågar knappt ingen människa gå och absolut inte vi kusar!!! Ikväll är det ridning på Ork för M´s del. Det blir nog Mimmi idag som vanligt. Hon är visst en knepig häst som har en del hyss för sig. Inte alltid så lätt att förstå sig på. Hmmm, jag förstår att det är en av M´s favvosar! Hon känner väl igen sig antar jag!  Gnägg, gnägg!

Inga kommentarer: