tisdag 12 februari 2013

Äta gräddbulle?????

Godkväll. Äntligen blev man insläppt till den här mojängen! M har haft fullt upp idag. Är det inte det ena så är det det andra eller det tredje el fjärde.........! Idag har det visst varit något som heter fettisdagen. Men vad e nu de då? Konstiga grejer de har för sig människorna! M hon har glufsat i sig en stoooor  bulle med en massa grädde och mysko saker!  Kan det va bra för magen??  Hon tyckte iaf att det var vääääldigt gott hörde jag . Hmmm.......det finns visst kanelbullens dag och andra speciella dagar oxå. För oss kusar finns det minsann inte speciella dagar! Vad är det för diskriminering?????? Hur skulle det vara med t.ex. morotens dag....... äpplets dag...... havrens dag......... sockerbitens dag....... apelsinens dag...... knäckebrödets dag..... bananens dag,  ja nu menar jag inte den där sjungande fjanten Mr S Banan.  Eller är han kanske ganska bra tycker ni, okej då!  Humhum, jag har en idé! Undrar om jag och Jim skulle ta och uppfinna en hästalmanacka! Då skulle jag få en alldeles egen dag, Bolerodagen!  Det låter väl finfint!! Hoppas att ni alla har haft en bra dag, det har jag haft!  Imorgon blir det lite ridning tror jag och snart är det sportlov. Då blir det lite fart på bygget har jag en känsla av!!!
Hittade en gammal bild med mååååånga shettisar! Kickan och Danne, Flair, Murphy och en son till Flair som hette ......... nä, jag kommer inte ihåg vad han hette!! Gulliga är de iaf!

Inga kommentarer: