måndag 18 februari 2013

Rik som ett troll!

Nu får vi allt muntra upp oss med lite somriga bilder igen! Inget vidare mysigt väder så här första sportlovsdagen. Det är halkvarning häruppe på berget och inte så bra ridunderlag med andra ord. Vi hoppas att det blir en aning bättre framöver! Nu har jag funderat lite över vad det betyder att vara rik. Ibland så hör man människor som t.ex. vill ha ett arbete eller yrke som man blir rik av.  Hmmm, undrar hur de menar då?? Jag har en känsla av att de menar att ha mycket pengar. Men HUR mycket pengar behövs för att det ska kallas att vara rik???  Jag tycker att jag är kolossalt rik!  Då menar jag förstås inte pengar. Pengar behövs ju trots allt.  Min mat kostar pengar.  Hovslagaren ska ha betalt när han kommer. Ibland behöver det köpas ny utrustning till oss. Det kostar pengar att hålla ordning på stallet, vi hästar är försäkrade och det kostar ju oxå. När veterinären kommer så kostar det pengar men det är nästan bara när vi ska vaccineras en gång om året. Vi kusar är ju som tur är väldigt friska här! Allt det där får M ta hand om så jag behöver ju inte bry mig. Jag är väldigt rik på ett annat sätt, som inte har med kosing att göra!  Jag har ett fint hem där jag stortrivs! Jag kan äta mig mätt och lite till varje dag!  Jag är frisk och kry och väldigt piggelin för min ålder!   Här finns människor som bryr sig om mig och som tar hand om mig! Jag har massor av fina kompisar både bland hästar och er människor! Jag har ett arbete som jag tycker är jätteroligt!  Jag bor i ett land där det är fred!  Är inte det en stor rikedom så vet jag inte vad?? Åh vad det är skönt att vara häst och slippa bry sig om det där som kallas pengar. Det är bara att njuta av all min rikedom!!!!!!
Här är ett par bilder på M när hon är på ridträning i Vimmerby för några år sedan. Hästen överst heter Liberto och den längst ner heter Rolex. Fina hästar!  Ps.  Idag har vi läsare från Pakistan, hej Pakistan!  Ha en mysig kväll alla!

Inga kommentarer: