tisdag 26 februari 2013

Inzoomade!

Jaha, nu zoomar M in oss från altanen när vi mumsar på vår lunch i vårsolen! Det är nog bäst att hon håller sig inomhus och tar det lugnt. M låter som om hon fått kvarka eller nåt annat otäckt!  En förskräckligt rasslig hosta!  Skyll inte på mig, jag är frisk som en nötkärna och har INTE smittat henne!  Det var nog inte bra för M att åka hemifrån och vara ledig. Kroppen fick nog en chock och kom i obalans på nåt vis tror jag. Nä, tacka vet jag lite ordentligt kroppsarbete!  En lagom dos varje dag!  Jag och Jim ( de andra oxå tror jag)  börjar att bli lite rastlösa nu. Vi har ju visserligen vår viloperiod på vintern och laddar batterierna inför vår och sommar då det blir lite annat tempo här på Lövås!  Det ska bli jättekul att få sätta igång med att bära runt på ryttare igen! Det är ett härligt väder och nu säger småfåglarna att det blivit vår!  Det är riktigt hålligång i buskarna!  Skatorna har ett kul läte för sig. De liksom " knarrar" på ett sätt och skuttar runt, vet inte riktigt vad de håller på med.  Hmmm, det är nog deras sätt att tala om att det är vår! Telefonen ringer titt som tätt, folk börjar bli sugna på att rida. Det är fortfarande is på gårdsplanen och på väg upp från hagen, men det smälter lite varje dag. Någon dag till med plusgrader och solsken så är nog isen väck! Skönt!
Ser man på! Det går visst att njuta av solstrålarna där på insidan huset med! Hoppas ni mår bra alla därute överallt!

Inga kommentarer: