onsdag 25 augusti 2010

Skator är bra tycker jag!

Hej igen. Idag var det favorit i repris! " Min" Agneta kom och tog med mig ut på en härlig tur! M och Tippen fick följa med, det är så häääärligt att få sträcka ut över ängarna i det gröna gräset! Tur att det var Tip som var med så att det går lite undan! Ibland blev det tvärstopp och M hoppade av och på hela tiden. Det var något gult på marken som de satt och stirrade efter och M stoppade ner en hel massa av det i sin skjorta. Hmm... undrar vad hon ska med det till, inte äta väl? Urk!!! Nu måste jag passa på att äta riktigt mycket grönt gräs för jag misstänker att det snart blir dags för det där konserverade eländet igen, neej tacka vet jag riktigt grönt färskt gräs, Mums! Något som iallafall är bra den här årstiden är alla äpplen, gott, gott. M jagar skator med luftgeväret för de hackar i äpplena så att de trillar ner innan de är mogna. Det är bra tycker jag, att de trillar ner alltså för då ger M dem till oss. Heja skatorna!!!!!

Inga kommentarer: