tisdag 10 augusti 2010

Skönt med sänghalm!

Hej hej. Idag har jag varit ledig hela dagen. Jag sover i stallet på nätterna nu när det börjar bli lite kallare på nätterna. Det är skönt för jag vill gärna ligga ner när jag sover och det gör jag inte gärna när jag är ute, då rullar jag mig bara lite i gräset men det blir man ju inte utvilad av precis, nä, tacka vet jag lite skön sänghalm och lugn och ro! Det har varit många här och ridit idag, mycket hoppning, hm, det hade varit kul förstås med jag ska ut med Henk i morgon så jag ska ladda batterierna till dess. Nu ska jag berätta något skojjigt. En dag för så där 6 år sedan, typ, då var det en djurskyddsinspektör här och skulle inspektera stallet och oss kusar. Allt var frid och fröjd utom....... just det, jag. Inspektören sa att ridverksamheten var ok men det gamla vraket fick inte användas till ridning???!!!! Vilken skymf!!! Det tyckte M oxå, hon gick i taket och sa att alla inspektörer var välkomna att rida på mig och så skulle de ta ett snack efteråt. Jag blev så upprörd att jag sa till M att om inte jag får vara med i ruljansen så säger jag upp mig med omedelbar verkan eller oxå löser jag biljett till Sankte Per direkt, det sa jag! Lugn i stormen sa M, vi fixar det här. Hon fixade och trixade så till slut blev inspektörerna så trötta på henne att de sa: Ok, gör som ni vill, haha, det hade vi väl gjort i vilket fall som helst, det är ju för att jag får vara med och får motion som har gjort mig så gammal ( det kändes svårt att säga) som jag är. Men som sagt , man är inte äldre än man känner sig! Summan av kardemumman, gör inte alltid som ni blir tillsagda utan tänk och känn själva vad som är bäst! Morsning och godbye för denna gång!

Inga kommentarer: