tisdag 17 augusti 2010

Jag " bara" ÄR !

Hejsan hoppsan! Tänk att hon tog sig tid att klippa mina naglar idag, det var skönt! Men det var väl bara för att Jacob, Hampus och Jill kom och red på Tippen och de andra, då blev jag kvar i stallet så det passade ju bra. Annars har M legat i trädgårdslandet och röjt hela dagen så det ser ut som om en hjord vildsvin har farit fram! Hon håller på så där när det är något hon behöver fundera över säger hon. Hmmmm, när jag behöver fundera så ställer jag mig bara med näsan emot vinden och liksom ramlar in i mig själv, det är skönt. Jag börjar att göra ett litet bokslut över min vandring här på jorden. Först så var jag tävlingshäst och hoppade höga hinder nästan jämt och var lite halvtokig. Sedan kom jag hit för snart 10 år sedan och började jobba, de första åren så var jag helt galen säger M. Jag stod på stället och galopperade när man bad mig att trava och när jag väl fått upp farten så var det stört omöjligt att få stopp på mig. Vadådå? Det är liksom bara farten som räknas, ju fortare dess bättre! Nuförtiden så ÄR jag bara, får man det? Jaaa, det får man om man heter Calona och är 33 år, fast lite galen är jag nog än!!!!!

Inga kommentarer: