måndag 11 juni 2012

Några ord i regnvädret!

Godkväll! Ännu en gråmulen dag som gör att det känns lite halvtråkigt nu när man tycker att det ska va sommar och sol vareviga dag! Jaja, man kan ju alltid bläddra i klokboken lite och försöka att bli lite klokare, äh, vadå jag som tycker att jag är klokast i världen! Tagga ner lite nu säger M, det finns mycket här i världen som finns att lära, även för dig din gamle ponnyskrutt! Okej, säger du det så kanske............

Här får du några klokord att tugga på säger M:  Acceptera att framtiden är föränderlig!
Försök att hänga med utvecklingen även om du inte alltid accepterar den!

Ägna inte tid åt att gräma dig över det som du inte kan förändra!

Underskatta inte möjligheten att även brända broar kan byggas upp!

Här kommer en dikt oxå som tillägnas alla darrande hjärtan! Den heter "mitt hjärta".

Mitt hjärta, vart för du mig? Skoningslöst och oresonligt berusas du av doften av kärlek. Jag blir rädd och ängslig men jag följer dig.
Du tog mig den långa vägen hit, jag trodde att färden var över!
Nu drar du och sliter i mig, jag känner tillit.

Men min själ ängslas och själver, vet ej om jag orkar mer.
Mitt hjärta, jag litar på dig,
ta mig med till slutet av din stig!

     " Heartbreak hotel"
Fina fina Amandabilder!  Ta hand om er och era hjärtan nu och alltid !

Inga kommentarer: