onsdag 13 juni 2012

Gästbloggare (snart rökt)

Tjá! Jag heter slemmige Snigismund och jag har flyttat hit tillsammans med mina 50 elva tusen kompisar! Ja, det är inte bara kusar och folk som trivs här på Lövås! Nä, ni förstår att här finns MASSOR med godsaker att knapra på om man är snigel! Späd sallad, små fina squash och pumpaplantor, massor av goda blommor mm.mm. Det finns bara ett stort orosmoln. Det är en jätte som klampar fram i stora stövlar, handskar och en uslig sax! Låter om den gör det oxå........... jädrar i min låda vad det osar en massa hemskheter! : ¨^#"%*'¨+@¨§¨¨$ ! Det är inte nåt för små snigelöron, ajajaj! Det är min kompis Bolero som har bett mig att gästblogga idag. Han är snäll han! Det är alla de andra pållarna oxå! Inte alls så där griniga på oss som de där människorna! Vi får väl se hur länge jag vågar stanna kvar här, ska gå ut och försöka gömma mig så gott det går! Morsning!
Nä, nu får du ta och dra slemmis, det är min tur nu! Maja kom just och ska ta en ridtur på Whitney. Vad kul att se Maja igen! Hoppas ridturen blir riktigt bra! Det ryktas förresten att det ska bli Henånkalas i Juli. Då ska det vara ponnyridning med några av oss här. Undrar om det är några tjejer som skulle tycka att det var kul att hänga med?! Det blir väl Danne, Gido och Muppen som får vara med, jag är nog för stor, typiskt när det händer nåt utöver det vanliga! Äh, säger M, du skulle väl vara skraj för allt möjligt som händer där nere i byn!

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag hjälper gärna till! Det var väldigt roligt senast! :)

//Johanna Sahlberg