tisdag 5 juni 2012

Har jag namnsdag snart??

Hejsan! Ibland så får man sånt här fint besök i trädgården! Ät inte upp M´s blommor bara, för det gillar hon inte! Fast söt är den! Imorgon så blir det till att vakna tidigt, för jag ska ut med Julle på morgonen en sväng. Det kommer en " gammal" bekant och rider, det ska bli kul att träffas igen!  Imorgon så är det visst svenska flaggans dag. Hmmmm, barnens dag, mors dag, fars dag, kanelbullens dag, våffeldagen.................. jag undrar när det är hästens dag? Eller ponnyns??  Namnsdagar finns det oxå har jag hört...... för människor! Varför finns det inte hästnamnsdagar, tänk så måååånga fina hästnamn det finns, Bolero t.ex.! Det är diskriminering enligt min åsikt! Nu bestämmer jag att det är
ponnyns dag den 35 juni och att Bolero har namnsdag den 45 augusti!  Blir det bra tro???
Jaha, nu kommer väl Sylta och har åsikter! Kattens dag då, när ska den va hade du tänkt!!!! När har Sylta namnsdag tycker du?????? Nääää, nu ger jag upp!!!
Äh, det är ganska bra som de e tror jag. Med alla snälla o mysiga människor som är här allt som oftast och pysslar om oss så känns det som om det vore min dag nästan jämt!!!! Och de andras oxå! Gnägg!

Inga kommentarer: