lördag 10 januari 2009

Jag vill oxå åka på isen!!!

Hej. Nu är det väl på tiden att skriva igen ! Jag har varit lite småseg ett tag, men det får man väl ? Nu har det plötsligt blivit vinter! Det kom så mycket fin snö häromdagen så vi blev alldeles förvånade! Mest Bolero, han glodde ner i snön som om han såg i syne! Men det varade ju inte länge, innan man visste ordet av så var det blank is överallt!! M blev alldeles förskräckt, det gick inte att få in oss ifrån hagen sa hon och tänkte att vi skulle få vara ute över natten! Helt galet! Nej, vet du var sa jag då till M, nu får du allt göra någonting åt det här, ut och salta och sanda med dig, och så gjorde hon det, så vi fick allt sova inne som tur var! Men så hörde jag att några människor hade varit ute och åkt skridskor, eller vad det heter och då tänkte jag att det lät roligt. Så jag tog sats och sprang allt vad jag orkade på stela ben utför vägen där det var riktigt fin och blank is! Men det var inte alls lätt och M blev helt galen på mig??? Vadådå?? Jag vill oxå åka på isen! Du är inte riktigt klok gapade M, hon blev riktigt arg på mig, du är en häst sa hon, hästar skall inte åka på isen!!! Tråkigt sa jag då, kom och hjälp mig, så fick hon hjälpa mig in i hagen. Nu skall jag ut och gå med Kickan , det skall bli kul!

1 kommentar:

Linn, Josefin F sa...

hej! vet du var ska det inte vara vet du vad?