onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!

Hej svejs ! Nu måste jag väl skriva lite, det är ju årets sista dag säger M. Jaha ?? Jag har iallafall jobbat ganska mycket några dagar , än hänger kärringen med! Hoppsan, sa jag det? Nej nu blev det visst lite fel i formuleringen! Fast M är inte snäll, hon säger att jag görjar bli lite senil vad det nu skall betyda? Bara för att jag inte alltid går åt samma håll som Bolero och Tip-Top ibland när vi skall gå till hagen! Vadådå?? Får man inte se sig omkring lite ELLER ?? Är man senil då? Äsch, säger jag då! Senil kan hon vara själv! Häromdagen var vi ute och promenerade med en massa människor ifrån ett land som heter Ukraina, dom pratade ett språk som jag inte riktigt förstod men det gick bra ändå för jag är ju så duktig! Idag skall man hålla tal säger M för att det är nyårsafton eller vad det var, så jag hittade på något att tala om. Här kommer mitt nyårstal.


Gnägg, hästar , gnägg
i den halvljumna nyårsnatten.
Mot himlens stjärnor och markens tö,
det gamla året lägger sig att dö.
Gnägg hästgnäggning, över bete och vatten.

Gnägga in det nya och gnägga ut det gamla,
hoppas att jag ytterligare ett år
till min levnad kan samla!

Gott nytt år alla stora och små människor som jag träffar, jag hoppas att vi ses igen nästa år!!!
Er tillgivna fröken C!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

fin dickt hahaha,och gott nytt år calona från linn.

Linn, Josefin F sa...

hej! calona varför skriver du inte? har kylan gjort så att dina hovar har stelnat, det hoppas jag inte, hej då från linn.

Linn, Josefin F sa...

hej! calona farför skriver du inte?