söndag 14 december 2008

Många rosetter idag !

Hej, nu är jag här igen. Tur att det har varit tävling idag så att man har något att skriva om! Som vanligt när det är tävlingsdags så blir man väckt tidigt som attan, det kryllar av folk, stora och mindre stora! Jag fick ju stanna kvar hemma som vanligt. Men det var väldigt lugnt och skönt här när alla hade åkt ! Det gick väldigt bra idag för allihop hörde jag av Tip-Top. Det var bara Whitney som hade lite problem. Hon påstår att hon blev sjösjuk och fick motorhaveri på samma gång vid sista hindret! Det var den sämsta bortförklaring jag har hört på år och dar!!! Till och med fegisen Jack hoppade ju över !!! Det var ett tjusigt blått vågaktigt hinder hörde jag, hmmm, skulle det vara så märkvärdigt??? Tja, det var det kanske för det var visst många hästar som slog på handbromsen så att ryttarna flög kors och tvärs igenom manegen! Jag skulle aldrig ha gjort det! Jag förstår inte varför jag inte får följa med och visa hur det skall gå till ! Ja ja dom hade ju faktiskt med sig sex rosetter hem på nio starter så det var jättebra säjer M! Men jag tycker att hon skall göra ett sånt där våghinder och måla i någon läbbig färg så att Whitney får något att träna på!! Hon får skärpa till sig lite och inte vara så mesig! Jag skall ta ett litet snack med henne en dag. Nej nu orkar jag inte sitta här längre, godnatt!

Inga kommentarer: