fredag 16 januari 2009

Tur att jag finns !!

Hej igen. Idag har jag varit reserv. Tip-Top och Bolero var ute en sväng men Tip-Top fick plötsligt väldigt ont i ett framben. Hon hade väl för bråttom som vanligt och såg sig väl inte för den slarvmajan! Man får lyfta på benen ordentligt och se var man sätter fötterna, särskilt nu när det är så hårt och knaggligt. Jädrar vilket väsen här är, jag kan nästan inte höra vad jag tänker!! Det är någon galning som spelar något som fladdrar i mina stackars känsliga öron! I vilket fall som helst så fick Tip-Top komma in och vila sig och lilla jag fick rycka in som reserv. Det var skönt att få sträcka på rasbenen lite. M har städat ut julen ur stallet, det var väl onödigt! Jag tyckte att det var fint, Linn hade pyntat så tjusigt! Hoppas att hon gör om det nästa jul! Men nu går jag faktiskt och väntar på att det skall bli vår. jag vill ha lite värme och gott gräs att äta! Det är så ruggigt och kallt och M envisas med att lägga täcke på mig så att jag inte skall frysa, jag gillar inte att ha täcke på mig!! Jag försöker bita M när hon skall knäppa täcket men jag vågar inte riktigt för då blir hon väl galen och skäller på mig, och det vill jag ju inte. Nej nu får jag ont i öronen, jag går ut i stallet och beställer något gott ifrån köket! Goodbye.

Inga kommentarer: