fredag 3 februari 2012

Se på saker o ting från ALLA håll!

Gnägg,gnägg, ännu kallare idag! Men gnistrande vackert i solskenet! Nu ska jag berätta en historia om mig o Jim, påhittat, men sant ändå och ganska vanligt. Så här kan det vara bland både människor och oss djur! Tjurskallen Jim står och tittar på bilden med plast och trätrall och tycker att det ser fasligt mörkt,fult och tråkigt ut, ingenting att ha tycker han! Lilla jag tittar på bilden med det goda ensilaget, soligt, ljust och en massa god mat! De här två bilderna är på samma ensilagebal fast från olika håll, Jim står på baksidan o jag på framsidan. Jim säger att usch vad fult och kass det ser ut! Nänä, det ser jättefint och gott o mumsigt ut! Sådär står vi och tjafsar och tjurar hur länge som helst och båda tycker vi att vi har rätt och att den andre har heeeeelt feeeeel och är hur dum somhelst!  Då kommer lilla Whit travande förbi: men hallå era tjurskallar, ta och byt plats vetja! Men oj sa jag, och det sa Jim oxå. Kunde det se ut så när man tittade ifrån andra hållet! Vi hade ju rätt båda två! Tänk vad knasigt det kan bli om man inte ser saker och ting ifrån ALLA håll! Nu blir det några klokord igen!
Det är svårt att ha rätt jämt!    Mycket är inte vad det ser ut att vara.   Att förlora en illusion innebär alltid att bli en sanning rikare!!!
Ha nu en himla skön helg!!

Inga kommentarer: