tisdag 28 februari 2012

Hej i vårsolen !

Hejsan! En hääärlig vårdag i hagen! Vad skönt att solen tittat fram i dag! Mera katter blir det oxå.
Sådär får minsann inte jag göra! Orättvist! Egen stol vid frukostbordet och bli matad med ost o skinka! Nja, jag hade hellre blivit matad med knäckebröd o morötter förstås. Men risken är väl liten att jag får vara med tror jag. Äh, skönare att käka ute! Inte konstigt att kattbarnen i huset är lite "egna" av sig. Det är mamman " Sylta" som spatserar på bordet. Bara att ha ett sånt namn verkar knäppt! Hon är verkligen en egensinnig gammal katta! En gång när hon var på dåligt humör så hoppade hon upp och gav Valle en rak höger mitt på nosen! Vilken tur att jag är lite högre så att hon inte når upp om hon skulle va på det humöret när jag är i närheten! Apropå Valle....... gjorde en djupdykning i bildarkivet och hittade denna fina bild! Det måste ha varit en av de allra första ridturerna denna duktiga tjej gjorde på Valle! Vi saknar henne!

Inga kommentarer: