lördag 25 februari 2012

På tur idag igen!!


Hejsan igen! Det här är ju hur bra somhelst! Linn och Emelie dök upp idag. Linn ville absolut rida på mig! Åhhh sååå roligt! Emelie tog Julle och efter en massa borstande ( vi var ganska leriga) så stack vi iväg ut i skogen på en hääärlig ridtur. Nu finns det nästan inte en enda isfläck kvar, jo förresten, på ridbanan är det tyvärr fortfarande is så det blir till att vänta några dagar till innan det går att vara där. det ska bli kul!!! Det har varit ett superhärligt vårväder här på Lövås idag! Hoppas ni därute runtomkring och överallt oxå har haft det!!!!  Batmans syrra, Lisa ville gärna vara med idag, hon har trampat runt på tangentbordet och stirrat in i skärmen, vet inte riktigt vad hon ville säga men hon fick vara med på bild iaf! Hmmm, hon är lite mer "vanlig" än sin bror men ändå unik. Tänk på det, trots att det finns så många av oss alla, hästar, katter, människor...... så är ingen den andra lik, du är unik!  Vilken häftig känsla, alla är bra på någonting och bra för någon! Ingen är bra på allting och ingen är utan värde. Alla betyder någonting för någon, vare sig det är djur eller människor! Och, man kan inte vara omtyckt av alla, det hör nog till sällsyntheterna iaf.  Huvudsaken är att göra sitt bästa och att ha ett gott hjärta. Det kanske ändå inte räcker ibland, någon känner sig illa behandlad trots att man gjorde det bästa man kunde. Tänk bara på hur många som inte tyckte om mig efter mitt bråk med K! Om jag med min lilla hjärna kunnat förutse att hon skulle dö, så hade det möjligen sett annorlunda ut idag. Men, det kunde jag inte, så jag hoppas att jag inte blir dömd för tid och evighet. M förstår hur det hänger ihop som tur är! Inga hard feelings längre trots att hon var GALEN på mig i en vecka ungefär. Det känns väldigt skönt ska ni veta!!!! Det finns ett ordspråk som heter:  Innan du dömer någon annan, gå en mil i hennes skor. Det är samma med oss kusar. Ha en skön kväll!  Hum,hum....... det var kanske det som Fisalisa ville säga??? Katter är väldans kloka djur!!!!

Inga kommentarer: