tisdag 7 februari 2012

Här behövs inga stängsel!

Hej. Vet ni vad? Jag går till och från hagen alldeles lös precis som Calona alltid gjorde! Om man leder Jim så följer jag snällt efter alldeles bakom. Duktigt va!!!? Fast M höll på att få spader på mig i början för även om det var öppet så vågade jag inte gå ut iallafall! Hon var tvungen att leda mig igenom öppningen innan jag vågade gå! Men man vet ju aldrig!!! Det kunde ha varit en osynlig eltråd liksom och det hade ju inte varit roligt att gå rätt på en osynlig tråd fattar hon väl!! Men nu går det bättre för nu har jag tränat några gånger. Ja, säger M, vad bra det hade varit om alla hade varit som du!!! Då hade det räckt att sätta upp stolpar bara, ingen hade gått förbi dem och spatserat iväg någonannanstans!! Nä, där ser du M vad bra det är att jag är så försiktig ibland! Egentligen så är det ingen av oss kusar som skulle försvinna härifrån även om det inte hade varit staket runt oss, men de flesta grannar är nog inte så förtjusta över att ha oss mumsande i deras trädgårdar! Vi har så stora hagar så att vi känner oss ganska fria ändå, det är bara den där Murphy som har ett väldigt stort frihetsbehov och det fixar han ju själv ibland och kryper ut en stund!  Dagens tankeväckande ord: Blott de tama fåglarna har en längtan, de vilda flyger!  Lyfter man blicken finns det inga gränser!  Allt har ett syfte, även stenarna på vägen!

Inga kommentarer: