måndag 5 september 2011

Tankar i regnet.

Hej . Idag är en sån där dag som jag står under ett träd och lyssnar på regnet och filosoferar. Tänker lite på Tippen och de andra häst....... nej just det.... ponny ska det ju vara om det ska vara rätt! Tänk er att ett par ynkliga cm skiljer mig från att kallas för häst!! Tja, vem bryr sig? Inte jag iallafall. Vet ni att det finns människor som tycker att vi ponnys skulle vara en " andra sortens" liksom , " hästsort"?! Hmmm, undrar om de tycker att det är lite fiiiiiiiiiinare att vara lite högre då eller???? Jag har hört att storleken inte spelar någon roll, det är liksom själva innehållet i kroppen och skallen  som betyder mer än att just vara stor. För att inte tala om ett bra steg!!! Alla som red vår underbara Tip vet vad jag menar. Stor häst med dåligt steg hade inte mycket att komma med där inte!!!  Själv har jag inte så mycket att komma med när det gäller steglängd säger M men vi gillar dig skarpt ändå " lille" fegis! Tack för det! Jag tycker att vi är lika coola och fina oavsett hur stora vi är. Starka är några av oss oxå, jag t.ex!  Många vuxna ryttare har jag haft på min rygg som tycker att jag bara är såååå bra! Tack och hej, vi hörs nog imorgon!

Inga kommentarer: