torsdag 13 januari 2011

Bloggaren Bolero.

Hej hej. Nu ska jag visst börja rapportera vad som händer på det här stället. Ja som ni redan vet så reste ju Calona vidare igår. Jag vill bara tala om att vi stod och småpratade lite utanför stallet Calona och jag innan hon gav sig iväg. Hon sa att hon hade haft det väldigt bra här och att det hade varit roligt att lära känna alla människor som kommit och gått ( och ridit förståss!) Men nu var det dags att vandra vidare. Det kom en snäll veterinär som hette Elisabeth, hon gav Calona en spruta som gjorde att hon somnade in så lungt och stilla. Calona stod med spetsade öron och höll huvudet högt precis som hon alltid har gjort och hon såg nöjd och belåten ut. Ett värdigare och bättre slut på livet kan ingen häst önska sig! Det var någon som viskade i mitt öra att hon nu har kommit fram till de gröna ängarna någonstans var det nu är, tänk så skönt hon måste ha det! Det känns allt lite tomt att inte ha den där tanten bredvid sig i stallet, men jag har ju Tippen mitt emot. Jag ska fråga M om hon inte kan få flytta in bredvid, det är mysigt att ha någon att nosa på ibland. Hälsningar Bolero!

Inga kommentarer: