måndag 10 januari 2011

Äntligen utsläppt!!!!!

Tjenixen! Äntligen utsläppt!!! Vi fick inte komma ut igår för det var så halt på vägen. M har kliat sig i skallen sen igår och undrat hur länge den där förbenade isen har tänkt ligga kvar?? Det var bara att greppa telefonluren och be om lite ( mycket) sandning av vägen ända ifrån stalldörren och ner till hagen. Tur att någon har resurser! TG ryckte ut och räddade oss ( Berit oxå). En riktig gentleman som förstår att rädda nödställda damer! Det var iallafall VÄLDIGT skönt att slippa ur den där boxen! I förrgår hade jag väldigt ont i magen förresten, det var nog någon skit som jag åt. När man äter grönt gräs på sommaren så får man minsann inte ont i magen!! M blev alldeles förskräckt! Hon undrade om jag inte kunde ha valt en annan dag att få ont i magen på än den dagen som det var blank is utanför och hon skulle åka till jobbet på kvällen. Vadådå, det bestämmer väl inte jag när jag ska få ont i magen, är det Lördag kväll och isgata så är det! Det gick iallafall fort över så att M kunde pusta ut! Lisen och Emma var här och red häromdagen, vilken tur att de inte väntade till dagen efter för då hade det blivit problem. Om någon ska rida nu så får man sadla vid hagen och rida därifrån, där är det iallafall inte skridskobana! Morsning!

Inga kommentarer: