torsdag 3 september 2009

Tacka vet jag äpplen!

Hej. Vilken helskön dag det har varit idag! Sommarvarmt! Idag har jag varit alldeles ledig hela dagen men igår var en av mina gamla stammisar här och tog med mig ut på en sväng i skogen, M och Tippen fick oxå följa med. Vi hamnade i en riktig åskskur på morgonen så vi blev ganska blöta. Men vad gör väl det? M hoppade upp och ner ifrån Tippen hela tiden och plockade något gult slemmigt som hon tog med sig hem!!?? Det såg äckligt ut tycker jag, kantareller tror jag det heter, isch och tvi, morötter och äpplen skall det vara om jag får bestämma! Vilken tur att det växer så många äppelträd här, vi får äpplen varje dag! Hoppas att dom aldrig tar slut! Veterinären har varit här idag och vaccinerat hästarna, han tittade lite på mitt öga och det såg riktigt bra ut tyckte han, det var skönt att höra! Hej så länge, nu går jag ut i stallet!

Inga kommentarer: