söndag 6 september 2009

Jag vill oxå tvätta svansen !!

Hej. dags för lite rapportering. Igår var det väldigt mycket aktivitet här, nästan alla hästar fick jobba till och med jag! Peter var med oxå, han och jag har bildat en förening som heter LHPF, det betyder Lövås hästpensionärers förening! Man måste vara trettio år, minst och så måste man vara snäll! M hon hade ju kunnat vara med om hon hade varit häst för hon är ju skitgammal!!! Det var ju det där med snällheten då, Hmmm. Äh, hon får starta en egen förening! Idag skulle Jack och Whitney ut på en tur men dom fick vända och gå tillbaka för Jack gick så konstigt med ena bakbenet, jag säger då det, han har väl fumlat med sina klantiga fötter igen! Jag förstår inte hur han är funtad den killen, han verkar ha noll koll ibland!!! Tröttsamt var ordet, hoppas att han snart blir ok. Nu skall whitney gå på promenad med Julle, han är jättesnygg! Linn har klippt manen och tvättat svansen på honom, oljat hovarna oxå tror jag för dom liksom blänker. Jag tror att jag skall beställa tid i den salongen jag oxå för jag vill vara fin!! Hejsan svejsan nu går jag ut!

2 kommentarer:

Linn, Josefin F sa...

det kan du gärna få jag gör ren dig jätte gärna bara du är smutsig så går det bra.
jag har faktist tängt att starta en klubb som ska heta linns hästfixsar klubb...
och i den klubben ska jag göra hästar rena, olja hovarna, tvätta svansen, klippa manen och allting som ägaren till hästen vill att jag ska göra det kostar 20 kr för varje gång jag kommer även om jag gör jätte mkt gräjer med hästen eller jätte lite så ska det kosta det...
om jag får för marie förstås ....!
du förästen Calona kan inte du visa det här svaret till M så kanske du kan säga till henne att svara också för jag vill ha svar och jag lovar det här sant!

Linn, Josefin F sa...

( och jag lovar det här är sant det jag har skrivit)