lördag 8 augusti 2009

Hej hå, vi nu till gruvan gå !!!

Hejsan! Nu är det väl dags att visa att man lever! Väldans vad varmt det blev helt plötsligt! Man skall inte klaga, nätterna är sköööna! Alla mina hästkompisar är ute och springer så det är alldeles snurrigt! Jag står mest inne i stallet och tittar på när dom försvinner och sen kommer dom tillbaks och sedan försvinner dom igen! Hå hå ja ja, att dom orkar, men dom är ju förstås lite yngre än vad jag är, bara lite. Människorna som är här och rider tycker att hästarna är så pigga och glada! Tja, dom trivs väl bra antar jag, och att få komma ut och springa i skogen är ju jättekul! Man kan ju förstås vara på ridbanan oxå men inte jämt, för det blir tråkigt. Whitney och Valle tränade dressyr med Linn och Gerda, det såg väldigt bra ut sade M. Dom hoppade visst lite, det gick också mycket bra, Valle hoppade några hinder som var 70 cm höga, hoppsan, här får man nog akta sig! Imorgon så skall det bli långtur till dom där gruvorna, hmm. där har jag aldrig varit, det skall bli fika på vägen oxå, då vill jag följa med!!!! Måste nog gå och lägga mig nu ifall jag skall med så att jag är utvilad och pigg! Godnatt.

1 kommentar:

Linn, Josefin F sa...

jaja så bra gick det faktiskt inte! Valle var JÄTTE pigg och han ville inte jobba...
han ville gå ut på en lång promenad jag med tror jag. Han kan gå mkt finare det vet jag även om han bara är en liten pigg, galen shettis...!
men men m kanske bara ville göra mig glad och det är väl bra...
Du förästen Calona skulle inte du kunna göra mig en känst: om du kan fråga m om jag kan börja rida och träna lite mer och oftare på Jack det skulle vara jätte snällt. (jag har nämligen glömt att fråga varje gång jag är där men du träffar henne ju varenda dag så om du kan det så vore det jätte snällt ha de bra så ses vi någon gång hej hej!