torsdag 3 juli 2008

Huggikoptrar?

Godkväll. Pust, idag orkar jag inte skriva så mycket för det är sååå varmt! Ja, man skall väl inte gnälla men jag tycker att det blir lite tröttande för en gammal häst nar det blir uppemot trettio grader! Hade det inte varit för dom där förgrymmade insekterna som jagar oss i hagen så hade det väl gått an, men dom är ju stora som helikoptrar och bits som huggormar! Som tur är så brukar M komma och ta in oss i stallet på förmiddagen sedan får vi vara inne hela dagen när det är så här, skööönt tycker jag! I stallet är det så svalt och inga insekter får komma in, dom är portförbjudna eller nåt´. M har en flugsmällare i stallet och skulle det råka komma in något odjur så tar jag bara den och smäller till så dom tuppar av. Nu skall jag gå ut i hagen och sova där inatt för nu är det riktigt skönt ute och alla flygfän har gått och lagt sig!

Inga kommentarer: