tisdag 22 oktober 2013

Naturgodis är gott!

Tjenixen! Här står Jim o jag och käkar lunch. Den där inplastade vintermaten har anlänt och vi har börjat äta så smått av det och vet ni vad????? Det smakar faktiskt riktigt gott!
Det blir ju lite...... " rester" efter oss kusar som M lagrar i en container. Hästskit med andra ord!  Den behöver tömmas ibland och det har M roat sig med idag. Tror inte att hon behöver någon gymträning, hon såg änna svettig ut! Det här lasset och ett till, ska till grannens trädgårdsland. Ni må tro att kaninmaten.....grönsaker heter det kanske, växer så det knakar när man gödslar med vårat prima naturgödsel!!!!! M skrämde förresten slag på tre älgar när hon kom farande igenom skogen, de kutade visst iväg så det visslade runt öronen på henne!
Mjaaa, det blir nog till att köra några lass till! Jim och jag har börjat sova inomhus när det är tråkväder. Vi har ju inte sånadär små hus i hagen som de andra har och så tycker M att vi gamla gubbar behöver lite x-tra omsorg! Vadå??? Jag känner mig inte alls särskilt gammal........gubbe?..... phfhrrrm!
Men det är mysigt att komma in när det ligger sånt här godis i krubban och väntar! Betfor, havre, äpplen, morot, lite apelsin...... MMMMMM, gott! Ps. Krubban går inte att få renare säger M, för jag är en slasktratt!

Inga kommentarer: