lördag 6 augusti 2011

Vi tar er inte till VM el OS men vi lägger en bra grund!

Hej. Nu har det varit människor här igen och " suttit" på oss. Eller ridit kanske det heter....... tja, det är ju faktiskt att sitta. Det är det första man liksom gör, det är själva grunden till att rida liksom och grunden är det viktigaste! Ungefär som att bygga hus. Det behövs en stabil grund för att det ska bli ett bra hus. Utan bra grund.... inget bra hus. En bra grund tar tid att bygga, man får inte slarva. När grunden är klar så kan man bygga vidare. Man kan bygga små, mellan eller jättestora. Det beror på vad man vill ha. Att lära sig att rida är som att lägga ett jättestort pussel där bitarna aldrig tar slut! Man kan bygga vidare så länge man vill och är intresserad. Det är lika fint med ett litet pussel som ett stort om man har gjort det ordentligt! Men man kan liksom veckla ut sig.... hmm utveckla sig kanske det heter. En del vecklar ut sig jättemycket. M har alltid varit lite invecklad tycker jag. Vilken tur att hon rider för Janne på ORK så att hon vecklar ut sig lite! Själv börjar jag nog bli lite för gammal och stel för att vecklas ut mer. Jag är nöjd med mig precis som jag är, ett litet halvutvecklat fint pysselpussel! Tjingeling!

Inga kommentarer: