fredag 26 augusti 2011

Jag är "bara" en häst.

Hej på er. Lite deppigt idag. Saknar min kompis. Men jag har fått nya. Det brötade in ett gäng svarta björnbusar i min hage igår eftermiddag. Jim, Valle och Danne heter de. Känner ju alla sedan tidigare men vi har ju inte gått i samma hage. Det märks! M var lite orolig för att det skulle bli en massa bråk. Det blev lite. Men det är mig de är dumma mot. Jag får inte vara med. Nu vet jag hur det känns att bli jagad. M tycker både att jag gott kan ha det ( efter mitt bråk med K) samtidigt så tycker hon lite synd om mig. Jamen, jag är ju "bara" en häst! Vi hästar har vårt sätt att lösa problem på och det är aldrig vår mening att på allvar skada någon, bara att hävda vår rang. Ni människor är elaka med ord, det tycker inte jag som är en häst är särskilt snällt! Det kan göra lika ont som att få en rejäl smäll, fast ord gör ont på insidan och kan göra minst lika stor skada, tänk på det ni människor! Var försiktiga med orden! Förresten så var M med och såg när jag jagade K och det var inte längre än ett par min. K smet under tråden och föll bara ihop utan att jag hade rört henne. Veterinären tror att hon hade ett hjärta som inte var helt ok. Så döm mig inte för hårt är ni snälla, jag är trots allt bara en häst! Riktigt snäll och gullig med mina goa ryttare är jag! Det är lite människor här och rider på dagarna trots att skolan börjat. Jag fick mig en riktig "körare" häromdagen av ett riktigt proffs och gick urbra sa M! Tack för det säger jag!

Inga kommentarer: