lördag 27 augusti 2011

På tur med Jim !

Hejsan i regnrusket. Som ni ser ovan så har jag varit ute med Jim, Ebba och Mia. Det var lite blött men kul! Vi börjar komma bra överens nu, jag och mina nya kompisar i hagen och det känns skönt! Julia och en kompis har oxå varit här och ridit Whitney och Julle. Sedan fick Valle lite motion på banan med lite hinder såg det ut som. Vet ni förresten hur många hästar som har varit här under årens lopp? Jag har inte träffat alla men M har berättat. Den första som kom hit var ju Kickan, sedan kom Danne,efter det Trulle, Yazz, Zalza, Masse, Prusseluskan, Canton, Calona, jag, Jack, Whitney, Flair, Black Fire, Florett, Minna, Tisha, Felix, Ludde, Valle,  Allan, Petur, Tip-Top, Julle, Murphy, Gido, hm, glömde nästan Jim och en arab som hette Alise ! ojoj vad många! En del var foderhästar, inackorderingar, egna som blev sålda för att de inte passade för denna verksamhet, en del som har fortsatt till de evigt gröna ängarna. Alla med olika personligheter och temperament men alla har varit omtyckta för just den häst de har varit! M har berättat en sak till men det vet jag ju redan. Emelie Cajsdotter har ju varit här regelbundet sedan ca 10 år tillbaka och snackat med oss kusar och hon säger att : det är sällan man ser att hästarna mår så bra som de gör här på Lövås! Jag håller med för jag har det jättebra och M blev väldigt glad över att höra det oxå!

Inga kommentarer: