torsdag 2 september 2010

Coolaste bönan i stan!

Hejsan. Vilket härligt sensommarväder det är!!! Så skönt att bara vara i hagen och äta. Men M hon gnäller på mig. Hon säger att jag dreglar något alldeles förskräckligt. Vadå?? Nu förstår jag ingenting alls?? Vad tror människan egentligen? Här står man i sitt rum hela långa natten med några torra hö strån att knapra på, så kommer M släntrande på morgonkvisten. Där står jag och tänker på det goda gröna gräset som finns hos Biggan och Roger, mmmmm, det tror sjutton att det rinner ur munnen på mig!!!! Är hon knäpp eller?? Hon påstår att det är så mycket så att hon måste torka av den nymålade dörren, jamen, är det så himla jobbigt eller? Förresten så hörde jag att veterinären sa att när man har nått den hedervärda, hm, vedervär....nej, nu blev det fel, aktningsvärda ålder som jag har gjort, då blir man lite dreglig, inte så konstigt med det, så det så!! Det beror på att man är så avslappnad och fin, ha, Calona coolast i stallet!! Förresten så har Valle fått en kompis, hon heter Magda och ska rida Valle så mycket hon hinner. Bra va, det behöver Valle!!!

Inga kommentarer: