torsdag 23 september 2010

Det ska va gött att leva!

Hejsan. här är det finfint, men jag är alldeles grön i fejan! M har bättrat på färgen på min vägg för hon påstod att det var bruna ränder på den! Det kunde hon väl ha talat om, ja, att hon målat om alltså! Nu säger hon att jag är nyfiken grön!! Jaja, det är så fin grön färg så jag ville bara smaka lite, men det var inte alls gott, TVI !! Tur att det finns mycket gräs i hagen. Vi har oxå fått en ny hage, himla fin, med äppelträd i till och med ! Bolero och Tippen har varit ute på lite jobb idag, jag fick vänta i stallet. Det blir nog min tur snart. Jag har förresten lovat att tala om att Peter nu har farit vidare till Kickan, Jack, Ludde, Canton, Zalza och de andra. Hmm, det känns lite konstigt att jag är kvar här, jag som är så gammal. Men det är nog bra där de är oxå, det tror jag nog. Det är skönt att få vara med här så länge som man är frisk och kry, och det är ju jag i kvadrat! M tycker att det är lite konstigt, hon är förvånad varje dag som hon ser att jag ser så pigg ut!! Det ska va gött att leva annars kan det kvitta, och gött e det än!

Inga kommentarer: