fredag 7 november 2008

Upp o ut i "svinottan " !

Vilken dag! I morse blev vi utjagade i hagen så tidigt så det var alldeles kolsvart ute och ösregnade gjorde det oxå! Allt bara för att den där M skulle åka till något jobb. Jobb? Hon har väl fullt upp med oss eller ??!! jaja, ibland är det skönt när hon är väck, men inte så tidigt på morgonen och inte när det regnar tack ! Då vill jag ha sovmorgon och äta min frukost inne i lugn och ro, så det så ! Här har varit en massa folk och ridit i ösregnet, hmm, ibland så undrar jag över att dom tycker att det är så kul att skumpa runt på våra ryggar så att dom kommer i ur och skur! Det är imponerande!! Men det var ingen som ville rida på mig idag, fast imorgon så kommer en av mina stammisar. Hoppas att det är lite bättre väder då, för jag gillar inte så värst när det regnar. Jaa, idag får man hålla till godo med den där bruna luktande födan, köket är stängt , tusingen oxå, jag som hade spetsat in mig på lite goda morötter! I morgon kanske ?? Hej så länge!

Inga kommentarer: