onsdag 5 november 2008

Om täcke tycker vi inte !!!

Äntligen är det lite lugnare här! Inga katter ivägen. Idag har jag haft ridlektion på ridbanan med en människa. Jag lärde henne hur man gör framdelsvändning och runda fina volter och lite andra grejer. Det gick ju ganska hyfsat, men så är jag ju ett fullblodsproffs oxå! M har varit ute i mörkret med den där Jack och några till, man hinner ju knappt komma ur stallet på morgonen förrän solen går ner och det blir svart som i en kolsäck! Men det är väldigt skönt att det inte blåser och regnar småspik, det är jag väldigt tacksam för. Jag har ju inte så mycket päls längre som värmer och det är så skönt att slippa att ha på sig det där täcket som gör så att jag inte kan röra mig fritt ock det är ivägen när man rullar sig, jag vill känna marken mot kroppen när jag rullar mig, lite skön lera och gräs och så där ni vet !!! Hoppas att det blir lite snö i vinter för det tycker jag är mysigt ! Hej så länge .

Inga kommentarer: